ID: 50475
Creador: facmagisteri
Categoría: Sin categorizar
Clasificación Unesco: LingüÃstica::LingüÃstica aplicada::Enseñanza de lenguas
Descripción: V Jornades d'Experiències Plurilingües: El projecte lingüÃstic de centre (PLC): disseny, oportunitats i reptes, València, 25, 26 i 27 de setembre de 2017. Data: 2017. Resum: Les jornades d’enguany se centren en el valor del projecte lingüÃstic de centre (PLC) com a eix conductor del nostre treball docent. Partim del principi que la comunicació lingüÃstica és el centre neurà lgic de tota acció educativa. Hi conflueixen la interacció entre professorat i alumnat, els processos d’ensenyament/aprenentatge, la relació entre alumnes i fins i tot l’organització escolar. En contextos socioculturals i educatius multilingües, la comunicació lingüÃstica es diversifica en competències, formes i usos diferenciats per a cada idioma. És el cas valencià , on les dues llengües oficials i d’instrucció coexisteixen a l’escola amb altres idiomes d’abast internacional. El projecte lingüÃstic és l’instrument que defineix, ordena i planica l’itinerari a seguir en cada llengua. No són, però, sendes divergents. Ben al contrari, discorren en paral·lel, s’entrecreuen, se superposen, conflueixen quant a l’objectiu compartit. Lluny de ser un simple trà mit, un document prescriptiu i rutinari, dissociat de la prà ctica d’aula real, el PLC s’ha de convertir en referència constant i ajuda permanent en el treball diari. En el nou marc normatiu, el PLC ha de partir del diagnòstic de les necessitats comunicatives de l’alumnat, en el doble vessant de la formació personal i col·lectiva.
I les ha de satisfer integrant llengües i continguts de manera solvent, creativa i dinà mica. En definitiva, el PLC ha de ser un mapa clar i contrastat, una orientació dià fana per a transitar còmodament pels camins de les llengües.
Amb aquest esperit ens proposem indagar en les possibilitats i lÃmits del PLC. Formulant-nos preguntes que es respondran de manera diversa, segons els contextos i la perspectiva dels canvis, actuals i futurs. Com conciliar les exigències curriculars i la diversitat de situacions educatives? Com acostar la pluralitat d’entorns lingüÃstics al valencià , com a llengua de cohesió referencial? Com avançar en la integració de llengües, continguts i valors? Com articular una base de reflexió lingüÃstica comuna a totes les llengües que fem servir al centre? Quins aspectes hem d'avaluar en l’expressió oral i escrita dins les matèries no lingüÃstiques?... Són alguns dels múltiples interrogants implÃcits en el tema que proposem. Producció: Facultat de Magisteri de la UV (www.uv.es/magisteri)
Etiquetas: jornades; PLC; projecte; lingüÃstic; centre; disseny; reptes; oportunitats; plurilingüisme; magisteri; experiències; llengües; multilingüisme; escola; plurilingüe;
Resolucion:
Puntuación: Sense puntuacio (puntuar).
Licencia CC: No asignada
Visitas: 68