IV Jornades d’Experiències Plurilingües: La integració de llengües i continguts en una escola plurilingüe

Data d'actualització: 04/11/2016 05:33:48

Compartir en Facebook   Compartir en Delicious Compartir en GoogleCompartir en Meneame Compartir en Myspace Compartir en Digg Enviar por correo
Inauguració de les JornadesEls reptes de l'Educació plurilingüe a l'escola actualExperiències de tractament integrat de les llengües a partir del treball per projectesAprenentatges lingüístics des de les àrees no-lingüístiquesTaula redona sobre el TILCOpacitat o transparència? Estratègies plurilingües per a la classe EN anglèsEl TIL més enllà del CLIL a tota l'Educació PrimàriaCloenda de les Jornades

ID: 47099
Creador: facmagisteri RSS ruluises

Categoría: Educación RSS Educación
Clasificación Unesco: Lingüística::Lingüística aplicada::Enseñanza de lenguas
Descripción: IV Jornades d'Experiències Plurilingües. La integració de llengües i continguts en una escola plurilingüe, València, 19-21 de setembre de 2016. Jornades d’experiències plurilingües, que, al llarg de tres sessions consecutives, ens mostren un ventall de possibilitats didàctiques. La integració de les llengües vehiculars o d’instrucció en els processos d’ensenyament/aprenentatge és una premissa àmpliament assumida per la comunitat educativa. Envers aquest horitzó hem estat avançat els darrers anys, malgrat les múltiples dificultats que han condicionat, i condicionen encara, l’activitat professional dels docents. Ací i enllà s’han assajat diverses vies de reflexió, metodologia i pràctica d’aula, a fi d’aconseguir un entorn multilingüe per a l’escola valenciana. Es tracta d’adaptar els nostres hàbits de treball als reptes comunicatius d’una societat culturalment i lingüística més diversa. Aquesta manera d’entendre la coexistència de les llengües de l’educació no s’ha exhaurit, ni de bon tros. De fet, podríem afirmar que a penes n’hem esbossat els preliminars. Les llengües a més de tenir valors simbòlics innegables, són instruments o camins per a la comunicació: són les vies per on ens arriba el coneixement. Hem de plantejar-nos que la integració de llengües és el vessant extern d’una integració més profunda: la d’aquestes i els continguts, en el benentès que els continguts tampoc no són ens abstractes que puguen existir separats del revestiment verbal. Data: 2016. Resum: Inauguració, conferències, taules redones i cloenda de les IV Jornades d'Experiències Plurilingües. Producció: Facultat de Magisteri de la UV (www.uv.es/magisteri)
Etiquetas: jornades; plurilingüisme; magisteri; experiències; llengües; multilingüisme; continguts; escola; integració; plurilingüe;
Resolucion:
Puntuación: Sense puntuacio (puntuar).
Licencia CC: No asignada
Visitas: 50


No hay comentarios
Vídeos Relacionados