T10.04-S06 Psychometrics

Data d'actualització: 22/04/2020 06:38:32

Compartir en Facebook   Compartir en Delicious Compartir en GoogleCompartir en Meneame Compartir en Myspace Compartir en Digg Enviar por correo
10.4 Bias in Selectionâ€, slide 6
Please open the Document “T10.4 Bias in selectionâ€

ID: 60316
Creador: MELIA NAVARRO, JOSE LUIS RSS meliajl

Categoría: Educación RSS Educación
Clasificación Unesco: Psicología::Evaluación y diagnóstico en psicología::Psicometría
Descripción: 10.4 Bias in Selectionâ€, slide 6 Please open the Document “T10.4 Bias in selectionâ€, slide number 6. Read it carefully, and study the graph displayed to understand how it works before to listen to this podcast. - Student’s question: On “T10.4 Bias in Selectionâ€, slide 6, in the graph, the majority group is said to give underpredicted values and the minority group is said to give overpredicted values. Is it true or is it that the majority group gives overpredicted values and the contrary for the minority group? Kind regards.
Etiquetas: Psychometrics Bias in Prediction
Resolucion:
Puntuación: Sense puntuacio (puntuar).
Licencia CC: Reconocimiento - NoComercial (by-nc)a
Visitas: 30


No hay comentarios
Vídeos Relacionados

P08.1 s6_7 Percentage of Agreement

This video shows how to work out the proportion and the percentage of agreement between two raters. It also shows how to calculate the proportion and percentage of agreements for a specific cell. Document P08.1, slides 6 and 7.

1 Crear Cuestionario (examen prueba objetiva) Aula Virtual

Como crear un cuestionario Moodle (Aula Virtual) como un "examen" o "prueba objetiva" de elección múltiple. Aquí se describe el paso 1: Cómo crear el cuestionario, y se proponen algunas opciones orientadas a su uso como un examen tipo "prueba objetiva". Aula Virtual distingue el proceso de crear el cuestionario en la página de la asignatura del proceso de crear los items y colocarlos en el cuestionario. En el video "2 Crear Items" se explica como crear items y colocarlos dentro de este cuestionario que vamos a crear aquí. Esto sólo es un ejemplo práctico que puedes seguir si abres tu asignatura y activas la edición. Si al crear el cuestionario cambias las opciones de navegación para el estudiante, por ejemplo (de secuencial a libre) y las de feedback (permite elegir cuando das feedback, puedes dar feedback incluso después de la respuesta) lo puedes convertir en una herramienta didáctica más que evaluativa. Al crear items en el paso 2 hay unos 15 formatos de items disponibles, entre ellos los clasicos de respuestas abiertas redactas y muchos más. Hay muchas opciones muy interesantes, prueba y escoge por ti mismo aquellas que se ajusten más a tus objetivos docentes. How to create a Moodle quiz as a multiple-choice test. This video shows step 1 on how to create a multiple-choice quiz selecting some options. Changing the options from sequential to free navigation, and changing when you provide feedback will create a learning tool instead of an exam tool. There are many options. Just try and enjoy it! (Step 2 will describe how to add the items).

T13.01.S02 Psychometrics

This podcast explains slide 2 from the document “T13.01. Information functionsâ€. Contents: -Description and interpretation of a graph displaying the ICCs of two items. -Comparison of the two ICCs from the perspective of the item the discrimination.

T13.01.S02 Psychometrics Choosing an IRT Logistic Model from ICCs

Each logistic model (1PL, 2PL or 3PL) presents a definite way of Item Characteristic Curve. How to identify which logistic model to apply based on the ICC graphs? This podcast explains how to choose the logistic model based on the ICC graphs on slide 2 in the document T13.01.

T05.1 The core of the CTT

T05.1 Slides 2-9. "Situation 1": The definition of the true score, the observed score, and the error of measurement. Why the sum (and the mean) of the errors of measurement is always 0 in situation 1.