Seminari "A Legal poison. How poisonous lead paint industry long remained dominant despite occupational health and safety regulation. France, 1820-1926."

Data d'actualització: 12/03/2018 01:07:47

Compartir en Facebook   Compartir en Delicious Compartir en GoogleCompartir en Meneame Compartir en Myspace Compartir en Digg Enviar por correo

ID: 50772
Creador: RICOS LEON, M. CARMEN RSS mrile
Categoría: Educaci√≥n RSS Educaci√≥n
Clasificación Unesco: Sin categorizar
Descripción: Seminari impartit per Judith Rainhorn Universitat Paris-1 Panth√©on-Sorbonne Data: 14 de febrer de 2018 de 16:00 a 18:00. Centre: Palau de Cerver√≥. Sales: P.Cerver√≥. Sala Confer√®ncies. El meu treball abordar√† la q√ľesti√≥ crucial de la salut i la seguretat en el treball durant l'era industrial, emfatitzant la hist√≤ria del creixement, l'√ļs massiu i la regulaci√≥ final d'un producte t√≤xic: la cerusa (tamb√© conegut com albayalde o blanc de plom), responsable de l'enverinament per plom (o saturnisme) dels treballadors que ho produeixen i dels pintors que ho usen. Partint d'un treball emp√≠ric a trav√©s d'una √†mplia gamma d'arxius, que constitueixen el nucli del meu treball actual, investigar√© la interacci√≥ global que porta el tema de salut i seguretat ocupacional a estar en l'agenda pol√≠tica durant l'era de la industrialitzaci√≥. Sostinc que l'Estat Franc√©s va estar durant un segle en el centre d'una complexa trama de poder i interessos per a establir una societat industrial saludable. Sent interromput per diverses revolucions i colps d'estat durant el segle XIX (cinc r√®gims pol√≠tics), l'Estat Franc√©s va abordar de forma irregular el tema de la salut i la seguretat en el treball. En ser un fantasma aterrorizador, el tema de la pintura amb plom va mobilitzar a m√ļltiples interessats com a homes d'estat, fabricadors, empleats i sindicats, cient√≠fics i metges, pol√≠tics i opini√≥ p√ļblica, i tamb√© a algunes organitzacions internacionals. Tots aquests protagonistes van tractar d'aconseguir el seu objectiu, ja f√≥ra prohibir la pintura amb plom o no, fent el seu propi cam√≠ a trav√©s de l'autoritat de l'Estat. De tant en tant, l'Estat (considerat en diferents escales: govern, Parlament, autoritats locals, etc.) va assumir la seua responsabilitat en l'engegada de la regulaci√≥ ambiental i sanit√†ria. Per contra, en altres ocasions, es va mostrar impotent i absent de les creixents apostes de salut i seguretat. La hist√≤ria de la pintura amb plom i l'Estat pot servir com un referent hist√≤ric per a reevaluar altres problemes de salut i seguretat durant el segle XX.
Etiquetas: metall, tòxic
Resolucion:  914x604  unknown
Puntuación: Sense puntuacio (puntuar).
Licencia CC: No asignada
Visitas: 66


No hay comentarios
Vídeos Relacionados

Seminari "A Legal poison. How poisonous lead paint industry long remained dominant despite occupational health and safety regulation. France, 1820-1926."

Seminari impartit per Judith Rainhorn Universitat Paris-1 Panth√©on-Sorbonne Data: 14 de febrer de 2018 de 16:00 a 18:00. Centre: Palau de Cerver√≥. Sales: P.Cerver√≥. Sala Confer√®ncies. El meu treball abordar√† la q√ľesti√≥ crucial de la salut i la seguretat en el treball durant l'era industrial, emfatitzant la hist√≤ria del creixement, l'√ļs massiu i la regulaci√≥ final d'un producte t√≤xic: la cerusa (tamb√© conegut com albayalde o blanc de plom), responsable de l'enverinament per plom (o saturnisme) dels treballadors que ho produeixen i dels pintors que ho usen. Partint d'un treball emp√≠ric a trav√©s d'una √†mplia gamma d'arxius, que constitueixen el nucli del meu treball actual, investigar√© la interacci√≥ global que porta el tema de salut i seguretat ocupacional a estar en l'agenda pol√≠tica durant l'era de la industrialitzaci√≥. Sostinc que l'Estat Franc√©s va estar durant un segle en el centre d'una complexa trama de poder i interessos per a establir una societat industrial saludable. Sent interromput per diverses revolucions i colps d'estat durant el segle XIX (cinc r√®gims pol√≠tics), l'Estat Franc√©s va abordar de forma irregular el tema de la salut i la seguretat en el treball. En ser un fantasma aterrorizador, el tema de la pintura amb plom va mobilitzar a m√ļltiples interessats com a homes d'estat, fabricadors, empleats i sindicats, cient√≠fics i metges, pol√≠tics i opini√≥ p√ļblica, i tamb√© a algunes organitzacions internacionals. Tots aquests protagonistes van tractar d'aconseguir el seu objectiu, ja f√≥ra prohibir la pintura amb plom o no, fent el seu propi cam√≠ a trav√©s de l'autoritat de l'Estat. De tant en tant, l'Estat (considerat en diferents escales: govern, Parlament, autoritats locals, etc.) va assumir la seua responsabilitat en l'engegada de la regulaci√≥ ambiental i sanit√†ria. Per contra, en altres ocasions, es va mostrar impotent i absent de les creixents apostes de salut i seguretat. La hist√≤ria de la pintura amb plom i l'Estat pot servir com un referent hist√≤ric per a reevaluar altres problemes de salut i seguretat durant el segle XX.